Regler

Her har vi samlet regler for de ulike arrangementene. Om noe er uklart er det bare å ta kontakt med oss.
Finner du ikke det du leter etter kan du kontakte oss, så hjelper vi deg.
Sykkelløp på gjennomsnittsplassering
Turen går gjennom store deler av Larkollen og hele løypa er markert. Her er det ikke om å gjøre og komme først i mål. Vinneren er den som er nærmest gjennomsnittsplassering/gjennomsnittstiden.
Hjelmpåbud.
Pixel grand prix
Premiering for: beste kostyme, beste tid og beste design.

En jury avgjør hvilken person og doning som vinner prisen «beste kostyme» og «beste design.

Løypa starter i toppen av Haagensen-svingene (Rørvikveien/Larkollveien). Målstreken er i bunnen av bakken, mellom Losen og Støtvig hotel. 

Krav til doning:
- minimum 3 hjul
- Må kunne bremse
- Mulighet for styring

Hjelm er påbudt. Vi anbefaler bruk av knebeskyttere.
Teknisk kontroll av hjul og styring 45 min før start.
Fiskekonkurranse
Premiering for: største fisk (båt), flest fisk (båt) og beste bryggefisker (brygge).

Det er altså anledning til å fiske både fra brygge og i egen båt. Det er forbudt å fiske torsk i Oslofjorden. Så alle fiskere med torsk vil bli diskvalifisert fra konkurransen. All fisk må fiskes på snøre.

Den største fisken måles etter vekt. 

Antall fisk deles på antall fiskere laget har meldt på.

Beste bryggefisker kåres av en jury som bedømmer etter hederlig innsats.

Krabbefiskekonkurranse
Premiering for: største krabbe og flest krabber.
Området for krabbefiske avgrenses til Støtvigmoloen.

Alle krabber skal fiskes på snøre. Bruk av hov er IKKE lov.

Vi oppfordrer til bruk av redningsvest på de minste.
NM i kubb
Det er premie for beste tid, artigste kostyme og best in show.

Larkolluka stiller med tre ulike fartøy. Hvert fartøy får sin løype. Det enkleste fartøyet for den korteste løypa osv.
Laget må selv avgjøre hvilket fartøy de skal bruke.

Startstreken er ved stranda, deretter runder man en bøye før man skal tilbake til målstreken ved stranda.

En jury avgjør hvilket lag som vinner prisen «artigste kostyme» og «best in show». 

Tiden måles fra startstrek og klokken stopper når hele fartøyet og alle deltagerne er over målstreken.

Det er påbudt med bruk av redningsvest.

Sandslottkonkurranse
This is a block of text. Double-click this text to edit it.
Mesternes mester
Premie til 1. plass.

Antall 4 stk pr. lag.

Her skal man igjennom en hinderløype og laget med raskeste tid vinner. Dommeren stopper klokken når siste man på laget har passert målstreken. Alle lagets deltagere må altså i mål før klokken stoppes.

Hinderløypen endres fra år til år. Gjennomgang av hinderløypen foregår samme dag, rett før konkurransen starter.

Sandvolleyballturnering
1. Laget kan maksimalt bruke tre touch.

2. Blokk teller som et av slagene, og laget har dermed bare to berøringer igjen etter en blokktouch. Blokkspilleren kan selv ta neste slag etter blokk.

3. Spillerne har ingen spesielle posisjoner på banen. Serverekkefølgen skal overholdes, det vil si at det skiftes server hver gang laget vinner tilbake serven.

4. Overtramp av en tenkt midtlinje under nettet er tillatt dersom dette ikke hindrer motstandernes spill.

5. Spillerne kan ikke berøre nettet under spill.

6. Fingerslag kan kun benyttes som legg til smash.

7. Dipp, altså enhånds fingerslag over nett, er ikke tillatt. Knyttet neve og “Shot” med åpen hånd er tillatt.

8. Det er tillatt å berøre ballen med hele kroppen, også føttene.
NM i kubb
Premier til 1., 2. og 3. plass.

Antall deltagere pr. lag: ingen grense, men kun 6 kastepinner.

Kastepinnene må holdes som du holder en kniv. Helikopter kast ikke tillat!

Da alle motstanderen sine kubber er slått ut skal du kaste på kongen for så å vinne spillet. Blir kongen veltet før laget har slått ut motstanderens kubber er det tap.

Det spilles innledende gruppespill. Hvem som kommer i hvilken gruppe, blir trukket ut tilfeldig. De to beste i hver gruppe går videre til sluttspill.

Om det er to lag som er likt når gruppespillet er over skal det spilles en form for «sudden death» hvor det settes opp to kubber. Lagene kaster en og en til første lag får ned begge motstanderens kubber går videre til sluttspillet.

Sluttspillet spilles som cup (vinn eller forsvinn).
Familiequiz
Maks 8 pers. pr. lag.

Ikke lov med hjelpemidler - oppfordrer til tysting på lag som antas å jukse.

Spør vi etter navn, så holder det med etternavn, hvis ikke annet blir presisert. Hvis man velger å svare med fullt navn, så må alle navn være riktig. Dvs. Erna Solberg gir 1 poeng, Solberg gir 1 poeng, Anna Solberg gir 0 poeng.

Det er ikke stavekonkurranse, så noe i likhet med riktig svar gir poeng.

Spør gjerne om presiseringer på spørsmål eller svar, men husk at QuizMaster har alltid rett.

Siste spørsmål i hver runde er et musikkspørsmål, hvor vi spiller en låt. Innen låten er ferdig spilt må dere ha svart på spørsmålene og byttet ark med et annet lag for retting.
Ingen å bytte med? Bytt og bytt på nytt!
Larkolluka er en aktivitetsuke for hele familien. Siden 1935 har Larkolluka trådt frem som et av sommerens høydepunkter for både fastboende og badegjester.
Abonner på vårt nyhetsbrev
Nyhetsbrev registering
Larkollteamet © 2024. All Rights Reserved.
crossmenu